perjantai 29. marraskuuta 2013

Joulukuu jo kohta on


Sunnuntaina saa avata ensimmäisen luukun joulukalenterista! Meillä on joulukalenterina tällainen ommeltu kuusi, jonka oon voittanut joskus kolmannella luokalla koulun joulumyyjäisistä arvonnan pääpalkintona. Sen jälkeen en oo tainnukaan voittaa missään mitään, et sinne meni kaikki mun arpaonni! Mutta tää onkin osoittautunut kultaakin kalliimaksi voitoksi, sillä se palveli mun lapsuudenkodissa joulukalenterina mun veljielle ja mulle monet vuodet ja nyt kun mulla on omia lapsia, on tää ollut parina vuotena käytössä. Aivan loistava ja jonkun äiti on tän käsin tehnyt. Tää on melkein 15 vuotta (?) vanha ja edelleen melkein kuin uusi. Vähän kankaan sisällä oleva pahvi on jostain kulmasta taittunut, mutta se ei edes suuremmin näy.

Viime jouluna pusseihin ilmestyi joka aamu pieni dinosaurus (Biltemasta sai niitä ison pöntöllisen pikkurahalla), mutta tänä vuonna mennään varmaankin enempi suklaa- ja muulla herkkulinjalla. Nyt pitäiskin keksiä jotain sopivan pientä herkkua, mitä tuonne vois laittaa. Rusinat, keksit ja suklaat on hyviä vaihtoehtoja, mut pitänee käydä katsastelee kaupan hyllyt, mitä muuta keksis. Jos ehtis ja jaksais, vois jotain pieniä amigurumi-hahmoja kans virkkailla jämälangoista. Ne on ainakin nopeita tehdä ja varmasti mieluisia. :)
 


Tänään on leivottu torttuja. Mestarileipuri Toivo 2v pääs leipomaan ekaa kertaa joulutorttuja ja ai että miten hienoja taideteoksia! Määhän tein vaan tylsiä samanlaisia torttuja, joita teen joka vuos. Lämmitellään välipalalla vähän mehua ja maistellaan ja haistellaan torttuja ja toivotellaan joulu (tai sen odotus) tervetulleeksi.

Blogi koki myös muodonmuutoksen, kun sain viimein lisättyä bannerin! Jee /o/















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti