torstai 28. marraskuuta 2013

Kirjastosta kirjoja kirjoneuleista.


Kävin kirjastossa ja matkaan tarttui muutama lukematon neulekirja. Tuossa viikinkineuleet-kirjassa on uskomattoman hienoja palmikoita ja ajattelin niitä soveltaa johonkin, tiedä vaan vielä että mihin. Sit herätelainauksena otin sukkakirjoja, koska nuita en oo vielä lukenut/opiskellut. Ajattelin nyt sit joulukiireen jälkeen opetella kaksi uutta tapaa tehdä sukkia! Erityisesti kiehtoo tuo kaksi sukkaa kerrallaan, sillä sairastan lähes poikkeuksetta Toisen Sukan Syndroomaa, joka siis tarkoittaa sitä, että ensimmäinen sukka valmistuu mukavasti, mutta kun sille pitäisi tehdä vielä parikin niin jo alkaa tökkimään. Mulla on varmaan kolme tai neljä parintonta sukkaa kaapissa odottamassa sitä paria..


Syy miksi kirjastoon menin,oli tämä kirjoneulekirja. Sen varasin ja kävin varauksen noutamassa. Aivan ihania malleja ja kauniita väriyhdistelmiä! Oon muutamat kirjolapaset tehnyt jotka onnistunut ihan ok, mutta nää sukat.. OI VOI. Oon kerran elämässäni tehnyt kirjoneulesukat, ja ne oli ne ensimmäiset mitkä tehdään joskus ala-asteella. Niistä tuli niin hirveet, että mulle jäi traumat ja oon tehnyt sittemmin ihan perusraitasukkia tai jotain kohoneule-/pitsisukkia mut en kirjoneulesukkia. Nyt olis jo ehkä korkea aika selättää tää monsteri :)

Sittenpä vielä edellisessäkin postauksessa mainitut miesten lapaset. Laitoinpa muotoutumaan ja het kun kuivuvat ja saan viimeisteltyä, kerron näistä lisää. Ja teen toiset!


2 kommenttia:

  1. Toi Viikinkineule-kirja on hyvä. Äidilläni on se, ja tuttavat ja tutun tutut kärttäävät sitä, mutta äiti ei uskalla lainata, kun pelkää ettei se tule takaisin :D (kopioidahan voi aina). Minulla on siitä kaksi paitaa, jotka ovat jo varmaan pian 10v vanhoja, mutta joita käytän yhä (toista melkein päivittäin). Pari viikkoa sitten eräs vieras nainen kysyi oliko kyseessä viikinki- vai kalevalaneule :D

    VastaaPoista
  2. Mä kans meinaan suunnata kirjastoon heti, kun saan joulu neulomukset valmiiksi :) tuo kaksi sukkaa samaan aikaan pitäisi kyllä opetella, koska sama syndrooma vaivaa täällä turhan usein.

    VastaaPoista